דשא סינטטי: למה חשוב לשים לב

דשא סינטטי

מהם הדברים שחשוב לשים לב אליהם בבחירת דשא סינטטי וכמה זה יעלה? כל הפרטים על בחירת מרבד סינטטי במראה טבעי

הדשא של השכן ירוק יותר?

העולם המופלא של דשא סינטטי שינה לחלוטין את מראה הגינות הפרטיות, השטחים הציבוריים והמרפסות בישראל. כיום כל אחד יכול לרכוש את הדשא הירוק ביותר, מבלי להחזיק גנן באופן קבוע ולהוציא הון על השקיה שוטפת.

זו הסיבה שדשא סינטטי הפך לחלופה מעולה לדשא טבעי. בנוסף, דשא סינטטי זול יותר לתחזוקה מדשא טבעי, נותר ירוק במהלך כל השנה ולא מושפע ממזג אוויר, ומגיע במגוון גדול מאוד של סגנונות, אורכים וצבעים, ובאיכות מעולה.

בזכות הטכנולוגיות המתקדמות של ייצור סיבי הדשא והאריגה, הדשא הסינטטי כיום נראה בדיוק כמו דשא טבעי – כך שגם אתם יכולים להחזיק מדשאה בגינה הפרטית שנראית כאילו גנני ארמון בקינגהם עובדים עליה מידי יום.

סוגי דשא סינטטי

לפני שאתם בוחרים דשא סינטטי חשוב לדעת מהם המאפיינים שמשפיעים על מראה ואיכות הדשא של סוגי הדשא נבדלים במאפיינים שונים: סוג וצפיפות הסיבים, גובה הסיבים, אופי האריגה, משטח הלטקס מתחת למרבד וגורמים אחרים.

כדי לדעת איזה דשא מתאים לכם, כדאי להסתכל על המאפיינים השונים האלה ולבחור בהתאם לצרכים ולתקציב שלכם.

סוג הסיבים

סיבי הדשא הם פרמטר חשוב בבחירת דשא, מכיוון שאיכותם ועמידותם הם אלה שמשפיעים על התחושה והמראה הטבעיים של הדשא המותקן.

חשוב לזכור שסיבים איכותיים מיוצרים מפוליאטילן (ניילון) ועומדים בתקנים מחמירים. סיבים איכותיים פחות מיוצרים לרוב מפרופילן שמאופיין בעמידות נמוכה יותר מסיבי ניילון.

פרמטר נוסף חשב בסיבים הוא הצפיפות שלהם. ככל שהסיבים צפופים יותר, כך הדשא נראה עשיר ומטופח יותר. הצפיפות נעה בין 17,000 – 22,000, כך שצפיפות של כ20,000 נחשבת טובה לגינות פרטיות.

גובה הסיבים

סיבי הדשא יכולים להגיע בגבהים שונים בהתאם לצרכים ולהעדפות האישיות של כל אחד. סיבים גבוהים של כ-60 מ"מ יוצרים מראה פראי יותר, ומתאימים במיוחד לאזורי משחקים של ילדים.

סיבים קצרים של כ-20 מ"מ מעניקים מראה של מרבד מסודר ומהודק, ומתאימים יותר לאזורים ליד בריכה, או לאזורי ישיבה ופינות הסבה שעליהם רוצים להניח ריהוט גינה.

אופי אריגת הסיבים אל המשטח התחתון משפיע על עמידות הסיבים לאורך זמן, ומשפיע על תדירות היתלשות הסיבים ועל שמירת המראה האחיד של הדשא.

סיבים שנארגו אל המשטח התחתון מאופיינים בעמידות גבוהה יותר. מקומות שונים מציעים טכנולוגיות אריגה מתקדמות, שאמורים להאריך אף יותר את אורך החיים של הסיבים.

דשא סינטטי גבוה במראה טבעי המתאים במיוחד לגינות פרטיות

משטח הדשא: סיבי הדשא ארוגים אל תוך משטח לטקס, וסוג השכבה משפיע גם הוא על אריכות הימים של הדשא. 3 שכבות לטקס מעידות על דשא איכותי. כמו כן, יש לשים לב כי מדד חלחול המים הינו גבוה מספיק, כך שמי גשמים יוכלו לעבור בדשא מבלי להצטבר ולגרום לעובש. חלחול של כ-80 ליטר מים הינו מספק לצרכים אלו.

דשא סינטטי קצר וקופצני המתאים במיוחד למשטחי ספורט

משקל: משקל המרבד חשוב גם הוא בבחירת הדשא, מכיוון שמשקל גבוה יותר מעיד על חומר רב יותר, ולכן, על איכות ועמידות גבוהים. משקל של מעל ל-2.5 ק"ג מאפיין דשא בעל צפיפות גבוהה ואיכות טובה יותר, מאשר דשא קל יותר.

נקודות חשובות בבחירת דשא סינטטי

  • חשוב לשים לב שהדשא הסינטטי הוא באישור מכון התקנים, אינו מכיל קדמיום ועופרת, ונטול חשש לרעלים. חיות מחמד וילדים באים במגע לעיתים תכופות עם הדשא, ועשויים אף לאכול מאכל שנפל עליו – לכן חשוב לוודא כי הדשא המותקן בטיחותי ואינו רעיל.
  •  דשא סינטטי ארוג הוא בעל אחיזה טובה יותר של הסיבים ונוטה להישמר זמן רב יותר.
  • לאור האקלים החם השורר בארץ והשמש הקופחת רוב השנה כדאי לבחור דשא בעל מקדם הגנת UV, ששומר על הצבע לאורך זמן רב יותר מבלי לדהות בשמש, ואינו מתחמם. חשוב לשים לב שמדובר במקדם הגנה שנמצא בתוך סיבי הדשא ושהינו מעל ל-4%.
  • אחריות ארוכה על הדשא מעידה על דשא איכותי יותר. ככלל האחריות כוללת טיפול במקרים של נשירת סיבים, התפוררות המשטח, דהייה חריגה או שינוי בצבע הסיב. אחריות סטנדרטית נעה בין 5-7 שנים, אך ישנם גם סוגים המקנים אחריות של 10 שנים ואף יותר.

עלויות דשא סינטטי

עלויות הדשא:

העלויות של דשא סינטטי משתנות בהתאם לאיכות הדשא, לעמידותו, ולגובה הדשא. מ"ר של דשא יכול להתחיל ב-20 ₪ עבור דשא גס המתאים יותר להתקנה באזורים ציבוריים, ויכול להגיע לכ-90-240₪ למטר לדשא בהתאם לסוג הדשא ולחברה. דשא סינטטי מקצועי עשוי לעלות אף מעל לזה ולהגיע לכ-300 ₪ למטר רבוע.

עלויות התקנה:

התקנה מקצועית של הדשא הסינטטי תיצור מראה אחיד ועמיד לאורך זמן. עלויות ההתקנה משתנות בהתאם לשטח שעליו הדשא יותקן, התקנה על משטחים קשיחים שאינם אדמה יעלו כ-50 ₪ למ"ר, אך התקנה על משטחי אדמה, או משטחים שתחתיהם זורמות תשתיות יכולים להגיע אף לכ-250 ₪ למ"ר.

עלויות תחזוקה:

אחד היתרונות הנפלאים של דשא הסינטטי הוא התחזוקה הפשוטה והזולה יחסית לדשא חי. אין צורך בהשקיה מרובה של הדשא, העסקת גנן, וגיזום תדיר.

תחזוקה שוטפת של הדשא כוללת טאטוא או שאיבת אבק ולכלוך, וכן שטיפה בצינור מים אחת לכמה שבועות.

כמו כן, כדי להחזיר את המראה הקופצני לדשא שנראה כאילו נמעך אפשר לגרוף עם מגרפה או לטאטא עם מטאטא רחוב קשיח את הסיבים בניגוד לכיוון אליו הם פונים, וכך ליישר אותם כלפי מעלה ולחדש את המראה הרענן של הדשא.

מה היה לנו עד עכשיו?