עומדים בפני תכנון גינה חדשה לבית?

תכנון גינה חדשה

עומדים בפני תכנון גינה חדשה לבית? כנסו ותקבלו את כל המידע אודות תכנון גינות מהשלב הראשון ועד הנחת הרגליים על מרבד הדשא שלרגליכם

הקדמה

אחרי שלמדנו במאמרים קודמים אודות הקמת גינות ועיצוב גינות, הגיעה השעה לרדת אל שורש הגינה, תכנון גינות. לכאורה זה נשמע דומה הקמת גינות ותכנון גינות (בהנחה וברור שעיצוב גינות הוא השלב הבא) אבל האמת היא שבטרם אנחנו מקימים גינה עלינו לבצע תכנון שלה, ובמאמר זה נלמד כיצד עושים את זה.

השלב הראשון – שלב התוכניות הכתובות

החלטתם לבנות בית חדש, מה הדבר הראשון שתעשו? תוכנית מפורטת עם מה בדיוק אתם רוצים שיהיה בבית. בגינה זה לא שונה. יותר קטן, פחות פרטים, אבל עליכם לעשות פרוגרמה ברורה אותה תוכלו להציג לאיש שיבצע עבורכם הקמה של הגינה. לשם הבהרה, חשוב שיהיו אלו גננים מורשים ומנוסים עם יכולת וניסיון בתחום של הקמת גינות .

חשוב להבהיר יש תנאים מסוימים שתצטרכו לקחת בחשבון בעת כתיבת הפרוגרמה ויש תנאים שתצטרכו לקחת בחשבון מאוחר יותר. למשל, תנאי מזג אוויר ותנאי אור וצל פחות יבואו לחשבון כעת, מאחר והם משפיעים יותר על מה שיהיה בגינה (קרי צמחייה) ופחות על הקמת הגינה עצמה.

מה משפיע על תכנון גינות?

  • שטח הגינה – כך תדעו במה אתם יכולים להשתמש ולעשות חלוקה נכונה שלו
  • תנאי סביבה – המידע על גובה האדמה וסוג האדמה יעזרו לכם לדעת עם מה יש לכם לעבוד
  • מקורות מים – ישפיעו על ההחלטה אילו מערכות השקייה להתקין
  • מערכות חשמל – ישפיעו על תכנון מערכות התאורה במקום

לאחר שהתוכנית תהיה גמורה יהיה ניתן להתחיל בעבודה.

כאן חשוב להבהיר, השלב בו אנחנו מוצאים לפועל את התוכנית מתחיל כבר במהלך הבנייה של הבית, למשל הקמת מערכות השקייה ומערכות חשמל, את זה יעשו הגננים יחד עם החשמלאי כבר בשלבי הבנייה של המבנה.

נכון הדבר גם לגבי פרגולות ואמצעי הצללה אחרים באיזורים שנידרש לכך. השלבים הבאים של הקמת הגינה ייעשו אחרי שתהליך הבנייה יסתיים או יעמוד בפני סיום, כך לא נהרוס את הגינה עוד בטרם הוקמה.

השלב השני – מוציאים לפועל את התוכניות הכתובות

אחרי שגידרנו את שטח הגדר, קבענו מה השטח אותו אנו מקצים לגינה (בתוך השטח הזה אנחנו יכולים כמובן להקצות שטח ברור לישיבה ושטח לגידולים וצמחייה), אז עלינו להתחיל בתכנון הגינה מבחינה פרקטית עם ירידה לפרטים.

בשלב הזה, נעבוד סמוך לגננים,  ונחליט ביחד על סוג הדשא (מוכן, סינתטי או רגיל), סוג הצמחים שנשתול בגינה, זאת בהתאם למה שאנחנו רואים גם בגינות אחרות בסביבה, כך נוכל ללמוד כיצד גדלים הצמחים, האם הם נשמרים לאורך זמן , וכיצד הם נראים.

את כל זה נוכל גם לדעת על פי הפרמטרים שציינו כבר במאמרים קודמים כגון, מזג אוויר – כאן נתייחס לכמות המשקעים באיזור, חוזק הרוחות, חשיפה לשמש. וכאן על פי הפרמטר של אור וצל – כמה שעות ביממה יש שמש על הגינה וכמה שעות יש אור.

אחרי כל זה, נוכל להביט בגינה שלנו בהנאה ולדעת שהתכנון מתאים למציאות וענה על כל הציפיות שלנו.

לסיכום

מעוניינים לתכנן גינה לבית? תשאירו פרטים ותקבלו הצעות מחיר מגננים ומעצבי גינות מוסמכים. בינתיים אתם מוזמנים לקרוא כאן עוד אודות תכנון גינות

מה היה לנו עד עכשיו?