הקמת גינות – המדריך השלם

הקמת גינות

רכשתם בית פרטי וכעת אתם מעוניינים להקים גינה מעוצבת ? אל מי אתם צריכים לפנות? מה חשוב לדעת? ממה חושב להיזהר? הכל ועוד במדריך הקמת גינות..

תכנון גינות – כל היופי על רגל אחת

אם בעבר נאלצתם להתמודד עם תכנון, הקמה ותחזוקה של הגינה שלכם בעצמכם, כיום יש לכם אפשרות להזמין אדריכלי נוף או מעצבי גינות אשר יתכננו לכם גינה בצורה המותאמת לדרישותיכם, לגודל הגינה, סוג הקרקע ותנאי האקלים המשפיעים עליה. אין לכם מושג כיצד לבחור את איש המקצוע הטוב ביותר?

מלאו את הפרטים והמומחים שלנו יעזרו לכם במשימה, ללא כל עלות או התחייבות. כל המומחים שלנו הם בעלי ניסיון מוכח בתכנון, הקמת גינות ועיצוב וישמחו לענות לכם תשובה מקצועית לכל שאלה.

מציעים לכם את כל האפשרויות

קיימים כל כך הרבה סגנונות וסוגים שונים של גינות עד כי נראה שמשימת הבחירה של הגינה המתאימה ביותר לחצר ביתכם היא בגדר בלתי אפשרית.

אם היינו שואלים אתכם האם אתם מעוניינים בגינה יפנית, גינה המעוצבת על פי הפאנג שווי, גינה ים תיכונית, גינה צרפתית, אנגלית, מדברית או גינה בסגנון בוסתן, האם הייתם יודעים מה לענות לנו או עצמכם?

התשובה לגבי רוב האנשים היא לא. המומחים שלנו ישמחו לספר לכם מה מייחד כל גינה, לבדוק את שטח הגינה שלכם ולהמליץ לכם על האחת אשר תתאים לכם. בינתיים יש לנו כמה דברים לספר לכם על הקמת גינה.

נפגשים עם הגנן

פגישה עם הגנן היא בגדר חובה טרם קבלת הצעת מחיר. אם גנן אומר לכם כי הוא פרקטי בעבודתו ולכן הוא מעוניין לשלוח לכם הצעת מחיר טרם הפגישה איתו, הימנעו מכל קשר מקצועי איתו. גנן חייב להגיע אל הגינה ולבחון אותה על מנת להחליט מה לכלול בהצעת המחיר.

הגנן יגיע אל ביתכם, יישב אתכם ויברר מהי גינת חלומותיכם, מה חשוב לכם שיהיה בגינה, מה הדרישות שלכם ממנו ומהו התקציב העומד לרשותכם.

לאחר מכן הוא ימדוד את השטח של הגינה, יבדוק את סוג הקרקע, יחליט היכן יהיה נבון למקם את מערכת ההשקיה של הגינה, באילו חלקים של הגינה קיים צל ולאילו חלקים השמש מגיעה ויבדוק את המפלסים.

לאחר מכן הוא ירשום תוכנית ברורה אשר נקראת תוכנית תכנון גינות והצעת מחיר ללקוח המתבססת על התוכנית ויגיש את אלו ללקוח.

תוכנית תכנון גינות תמיד תכלול:

  • דרישות הלקוח
  • חלוקת חללים אזורית- היכן ימוקמו עצי הפרי, היכן יהיו פינות הישיבה וכו'
  • סקיצה של שטח הגינה על פי מדידות מדויקות
  • רשימת צמחים ועצים אשר יתאימו לגינה
  • רשימה מפורטת של אלמנטים דקורטיביים ופונקציונאליים אשר יהיו בגינה

לאחר אישור של הלקוח איש המקצוע ישרטט בצורה מדויקת את כל האלמנטים המופיעים בתוכנית התכנון הראשונית פלוס שילוב של דרישות לקוח.

מתכננים את הצמחייה

  • שיחים – בחירת השיחים אשר ישמשו למטרת גדר חיה. אילו צמחים ישמשו באופן בודד ואילו כקבוצה.
  • עשבים – בחירת עשבים הגדלים לכל אורך השנה.
  • דשא – בחירת סוג הדשא והכנת הקרקע להנחתו.
  • עצים – אילו עצים יוצבו בחזית הבית. ההמלצה של רוב הגננים היא לבחור בעצים בוגרים אשר יספקו תחושה של בטחון וגינה עשירה. תכנון המרחק בין העצים בהתאם לגודל הסופי שאליו אמורים להגיע העצים. בחירת זנים שונים של עצמי פרי בהתאם לתנאי האקלים וסוג הקרקע.
  • פרחים – בחירת פרחים רב שנתיים ובחירת פרחים עונתיים.

איך משקים את הגינה?

בשלב זה הגנן ימליץ על שיטת ההשקיה האידיאלית לגינה, אם על ידי מערכת השקיה ממוחשבת, טפטפות, ממטרות או השקיה ידנית והלקוח יחליט מה הוא מעדיף. מספר טיפים:

  • השקיה ידנית – בעקבות משטר ההשקיה בישראל, גננים אינם בוחרים באפשרות השקיה על ידי צינור.
  • טפטפות – תחליף מבוקר להשקיה לאנשים אשר אינם מעוניין בהוצאה גדולה על מערכת השקיה.
  • מערכת השקיה ממוחשבת – כאן מובטח לכם כי הצמחים והעצים בגינה יחזיקו מעמד לאורך זמן. המערכת מתוכנתת בצורה שתשקה את הצמח בהתאם לדרישה.

יש ילדים בבית? החיפוי המתאים ביותר

  • ילדים בבית – אם יש ילדים בבית חשוב לוודא כי בעל המקצוע מתאים את החיפוי לילדים. ההמלצה היא לאבן גרנוליט או ציפוי של חצץ סומשום.
  • דקורטיבי – אם אתם מעוניינים בחיפוי דקורטיבי, ההמלצה היא לפיזור של חלוקי נחל או טוף בצבעים שונים. קחו בחשבון כי סוג החיפוי בו אתם בוחרים חשוב מאוד לא רק מההיבט הדקורטיבי אלא גם משום שהוא חוסך במים, שכן באמצעות חיפוי מחומרי טוף או חלוקי נחל, חמצן יגיע לשורשים ולא יהיה צורך להשקות את הגינה בתדירות גבוהה.

מעוניינים להתחיל? השאירו את הפרטים שלכם ומומחים בתחום תכנון גינות והקמת גינות יחזרו אליכם בהקדם.

מה היה לנו עד עכשיו?