מילון תכנון גינות

מילון תכנון גינות
אינם מבינים דבר שנאמר לכם על ידי מתכנן הגינות שלכם? קיבלתם הצעת מחיר ממתכנני גינות ונראה לכם שהמתכנן התבלבל ורשם אותו בסינית? הגיע הזמן להבין על מה הם מדברים. מילון תכנון גינות יהפוך גם אתכם למומחים..

תכנון גינות

תכנון גינות –  תכנון גינות יכול להיעשות על ידי גננים שעברו הכשרה מיוחדת ונקראים מעצבי גינות או על ידי אדריכל נוף. התכנון תמיד יכלול מדידות, אפיון, בחירת מערכת השקיה, בחירת תאורה לגינה, תכנון צמחייה  וקביעה באשר למערכת הניקוז התואמת את תנאי הקרקע וגודל הגינה.
ביקור איש מקצוע – יכלול דרישות לקוח, יצירת מסמך אפיון דרישות, בדיקת השטח ומדידות.

טיפים:

  • יש לוודא כי תכנון צמחייה תמיד יכלול את המחיר של השתילה והנטיעה.
  • אם אתם מעוניינים לצמצם בעלויות, עלות מעצבי גינות תהיה נמוכה יותר משכרם של אדריכלי נוף.

הקמת גינות

טוף  גננים משתמשים בטוף בעת הקמת גינות כחיפוי. הטוף מאוורר ומאפשר לשורשים של הצמחים לקבל חמצן ולכם להשקות את הגינה בתדירות נמוכה ביותר. בנוסף, הוא אינו מתבלה ומגיע בצבעים שחור ואדום אשר מוסיפים לדקורציה של הגינה.

חלוקי נחל – בעשור האחרון רבים בוחרים חלוקי נחל וזאת משום המראה המרשים שהם מעניקים לגינה. בנוסף, החלוקים מאפשרים לצמחים לנשום ועל כן חוסכים בהוצאות מים להשקיה. טיפ: אם יש לכם ילדים בבית אשר אוהבים להסתובב בחצר יחפים, הימנעו מחיפוי של חלוקי נחל.

בריכות נוי ניתן להזמין בריכות נוי מחומרי גלם שונים ובגדלים שונים. הבריכות יוסיפו רבות להיבט הדקורטיבי של הגינה אך חשוב לציין כי הם גם ישמשו לאיזון בקטריאלי מושלם באזור. יש להתייעץ עם מומחה בדבר סוג הצמחייה והדגים אשר יהיו בבריכה.

טפטפות – הטפטפות מוברגות לצינור המים בגינה והיתרון שלהם הוא שהן מאפשרות חסכון במים שכן הן מטפטפות את כמות המים הרצויה באופן נקודתי לצמח והאחזקה שלה פשוטה.

מערכת השקיה ממוחשבת –  הדרך היעילה והחסכונית ביותר להשקיית הגינה. המערכת מתוכנתת לטפטף אל הגינה כמות מסוימת של מים בהתאם לסוג הצמח ובשעות מסוימות. ההשקיה תיעשה רק במקומות בהם בחרתם. החיסרון הוא הוצאה יקרה. היתרון: ההוצאה משתלמת לאורך זמן.

דשא – ניתן לבחור בדשא סינטטי או דשא טבעי. רוב הגננים ימליצו לכם על דשא סינטטי וזאת משום שמודבר על השקעה חד פעמית אשר מביאה לחסכון משמעותי בהוצאות מים ותחזוקה של הגינה. כיום, ניתן לרכוש דשא סינתטי אשר נראה בדיוק כמו הדשא האמיתי.

אחזקת גינה

אחזקת גינה – כוללת פעולות, כמו למשל ניכוי עשבים, קיצור הדשא, דישון, עיצוב מחודש של הצמחים. תדירות התחזוקה תקבע בהתאם לסוג הגינה, הגודל שלה ומצבה.

דישון – כל גינה חייבת לעבור דישון מספר פעמים בשנה. הדישון נעשה על ידי מינרלים וחומרים נוספים אשר מוחדרים לאדמה וזאת במטרה להעניק לצמחים את התנאים הטובים ביותר. חומרי הדישון יקבעו בהתאם לסוג האדמה ולצמחים בגינה. זכרו כי האדמה היא "המים והמזון של הצמחים" ולכן אם אתם מעוניינים שהצמחים יחזיקו מעמד לאורך זמן אל תוותרו על פעולות דישון.

לסיכום

יש לכם שאלות נוספות? נתקלתם במושג או תהליך מסוים הקשור אל תחום תכנון גינות ואינכם מבינים אותו? המומחים שלנו ישמחו לעזור לכם בעניין. השאירו את הפרטים שלכם ואנו נחזור אליכם בהקדם. השירות ניתן ללא עלות או התחייבות כלשהי.

מה היה לנו עד עכשיו?