עיצוב גינות – גינות מעוצבות בקלי קלות

גינות מעוצבות

רכשתם בית חדש והחלטתם לעצב לעצמכם גינה? אנחנו נעזור לכם לקבל את כל המידע שאתם צריכים, מכאן הדרך לישיבה בגינה עם רוח קלילה, תהיה קצרה מאוד

על פי הערכות שונות ענף הגינות בישראל מגלגל למעלה מ-2 מיליארד שקל בשנה. ומדי שנה הוא צומח בכמעט עשר אחוז. נתון זה מפתיע לאור העובדה שבישראל היחס בין בתים פרטיים צמודי קרקע לבנייני מגורים הוא יותר מאחד לשלוש.

עולם הגינות מתחלק למספר רבדים, במובן מסוים הוא לא שונה מאחיו הצמוד, קרי הבית. רובד אחד הוא התכנון וההקמה, הרובד השני הוא התחזוק של הגינה. ההפרדה אגב איננה רק רעיונית אלא גם ביצועית, בעוד שבשביל החלק הראשון אנחנו נשכיר את שירותיו של מעצב גינות, לעיתים אף אדריכל נוף, אזי שעבור החלק השני, חלק התחזוק נשכור את שירותיהם של גננים. כאלו על פי ההערכות יש בישראל קרוב לעשרת אלפים.

בין גנן למעצב גינות

יהיו מי שיטענו שההבדל בין גנן למעצב גינות הוא בדיוק כמו ההבדל ספר למעצב שיער. שניהם יודעים את העבודה אך בעוד הראשון יבצע את העבודה בפועל השני יתכנן וינהל אותה. מעצבי גינות כמו שאנחנו מכירים אותם הם אנשי מקצוע של שנות האלפיים, גנן מורשה שעבר הכשרה מקצועית והתמחה גם בעיצוב בעוד גננים יכולים להיות גם חבר'ה צעירים שהחליטו לעבוד בקיץ.

על תפקידו של מעצב גינות

כדי לעצב את גינת החלומות שלנו, עלינו להיכנס לעבודה עם מעצב גינות כבר בשלב הקמה ועיצוב של הבית, מן הסתם רצוי שיהיה מומחה בתחום של עיצוב גינות פרטיות מהסוג שיש לנו.

כמו כן, אסור להפריד בין השניים אחרת אנחנו עלולים להגיע לסיטואציה בה הבית יושלם ועדיין לא נוכל ליהנות מגינה.

יכולות להיות לכך גם השלכות אחרות של הוצאות כספיות מיותרות בעקבות שינויים במערכת החשמל והמים (או לחילופין להסתפק במה שקיים) במסגרת העבודה איתו נבחר כיצד לעצב את הגינה, כך שתעמוד במספר דרישות:

    • גודל השטח
    • תנאי האדמה במקום
    • תנאי מזג האוויר במקום
  • תנאי האור (אם מדובר באיזור מוצל או פתוח) עם התייחסות לשעות השמש במקום
  • התשתית הקיימת באיזור
  • העלויות הראשוניות שאנחנו יכולים לספק והעלויות השוטפות, שאנחנו מתכוונים לספק לאחזקה שוטפת

לגבי הדגש האחרון, כפי שציינו , עבודת גינה כוללת את העיצוב ואת האחזקה. עלינו לקחת זאת בחשבון בעת העיצוב, מאחר ואם נפקיר את תחזוקת הגינה, מהר מאוד היא "תיעלם" לנו מהעין, וממקור גאוותנו היא תהפוך למקום חסר שימוש.

אחרי שבחנו דגשים לעיצוב גינה, נבחן כעת מה עלינו לשים לב מבחינת הצמחייה שעלינו לשים בגינה כדי לעצב אותה. כאן אנחנו מתייחסים לסוג הדשא (בהנחה ואנחנו בוחרים דשא ולא אדמה), אנחנו יכולים לבחור בין דשא רגיל לסינתטי (מבחינת המחיר מדובר על הבדלים לעיתים של פי עשרה על מטר ריבועי).

סוגי הפרחים והצמחים שאנחנו נרצה לשים, כאן ההתייחסות תהיה בהתאם תנאי הגינה כפי שתיארנו קודם לכן ועל פי העונה, ולסיום, עלינו להתייחס גם לאביזרי שונים שנרצה לשים בגינה, מספסל, דרך שולחן, דקים ועוד.

אחרי כל זה עלינו לזכור שבחשבון ההוצאות צריכים לכלול גם ציוד לגינה ומערכת השקייה (במידה והגינה יכולה להכיל זאת).

תשובות לשאלות נפוצות

שלום, אני מטפח גינה חדשה ומעוניין לשתול דשא. ייעצו לי שלא לעשות זאת לבד אלא להיעזר בגננים בעלי ניסיון היות והתהליך לא פשוט. האם ניתן לעשות זאת באופן עצמאי, וכיצד?

שלום, תתחדש על הגינה! אכן, לצורך שתילת דשא רוב האנשים פונים לעזרתם של גננים, אולם אם תהיה מוכן לקחת את הסיכון של רחבת דשא לא מושלמת שבנית בכוחות עצמך, בהחלט ניתן לנסות. שתילה של דשא בעזרת מרבדים..

אני גרה בקרבת הים והרוחות החזקות מזיקות מאוד לצמחים בגינה. גננים שונים ייעצו לי לפתור את הבעיה על ידי הגבהת הגדר או שתילת גדר חיה גבוהה שתהווה הגנה. יש עוד פתרונות?

לגננים בדרך כלל יש את הניסיון המתאים על מנת לייעץ לך מה באמת יעבוד באיזור הספציפי שלך, עם האקלים וסוג הקרקע המצויים בו. עם זאת, אם את מעוניינת לבדוק חלופות נוספות, כדאי לצאת לסיבוב ולבדוק באילו..

אילו פתרונות ניתן ליישם בתהליך הקמת גינות על מנת לחסוך במים בשגרה לאחר מכן?

שלב התכנון הנכון הוא החשוב ביותר לצורך הקמת גינות חסכוניות במים. לצורך זה קיימים כמה אמצעים: החל בחיפוי (בעזרת טוף למשל) המקטין את כמות איבוד המים מהקרקע כתוצאה מהחום, דרך בחירת שתילים המצריכים השקייה..

מה טווח המחירים של הקמת גינות לבית פרטי?

המחיר תלוי במידה רבה בפרמטרים כגון גודל השטח בו אתה מתכנן את הגינה, סוגי החומרים בהם אתה מתכוון להשתמש והאם יש כוונה להיעזר בבעלי מקצוע מתחום הקמת גינות או לבצע את העבודה באופן עצמאי. שירותיו של מעצב..

עלויות עיצוב גינה

עלות הקמת גינות מתחילה ב-500 שקל לייעוץ, ההקמה עצמה מתחילה ב-2,000 שקל, וזה עוד לפני שדיברנו על פרחים , צמחים, אביזרים לגינה וטיפול חודשי קבוע. שוב, הכל תלוי בגודל הגינה ובסוג העיצוב שתבחרו לעצמכם

לסיכום

רוצים לדעת עוד על עיצוב גינות? תשאירו פרטים ואנחנו נדאג שיחזרו אליכם בהקדם. המדריכים באתר יעזרו לכם לקבל חומר נוסף בנושא

מה היה לנו עד עכשיו?