עיצוב גינות קטנות

עיצוב גינות קטנות

שטח כידוע זה דבר יחסי, יש מי שחצר ביתו תהיה גינה גדולה אך איש לא יהנה ממנה, ויש אותנו, בעלי הגינות הקטנות שדואגים לעצב ולטפח אותה כל יום

אחת החווית הנעימות באירופה היא לטייל בין הסמטאות ולגלות חצרות קטנות של בתים ישנים שבעליהם לקחו את השטח המצומצם שיש להם והפכו אותו לגינה מטופחת עם צמחים, תבלינים, פרחים, מכל הסוגים ומכל הצבעים.

אנחנו באתר הגוזמים, רוצים לעזור לכם להרגיש כמו באירופה כאשר אתם יוצאים אל הגינה שלכם ולגרום לעוברים והשבים לחוש בדיוק מה שהם חשים כאשר הם מסתכלים על גינה אירופאית. לא רק שזה יגרום להם הנאה אלא גם יוכיח להם שגם בשטח מצומצם ניתן לעשות הרבה.

תכנון גינות קטנות

השאלה הבסיסית שבוודאי תשאלו היא, מה הכוונה תכנון גינות קטנות, האם יש הגדרה לגינה קטנה? מן הסתם, אין הגדרה קבועה ומוחלטת לשטח גינה קטנה, אך גננים מסכימים שמדובר על גינה שלא חוצה את הקו של 50 מ"ר. בדרך כלל מדובר על גינה שהיא לא יותר מחדר בסיסי. שוב הכל יחסי, שכן במקומות מסוימים גם גינות של מאות מטרים ריבועיים תיחשב לקטנה…

מבחינת התכנון, בדרך כלל הוא נגלה שגינה קטנה יש לה אולי חסרונות מבחינת צפיפות והיא לא בדיוק מאפשרת לנו לגדל כל דבר , בוודאי לא בכמויות גדולות, אך מצד שני, היא כן מאפשרת לנו לחסוך בעלויות, למשל, אנחנו לא צריכים מערכות השקייה, אך כפי שנשים לב מיד, מה שחשוב בתכנון גינה קטנה הוא ניצול השטח בצורה אופטימלית. כל מטר שיבוזבז לריק, לא יוחזר…

מפלסים – אמצעי מוכר מאוד של ניצול השטח, הוא יצירת מפלסים בהתאמה לשטח הטופוגרפי. כך יוצרים למעשה ניצול של השטח בכל רובד שלו. במובן מסוים מדובר על צמיחה לגובה שמאפשרת ניצול חכם של השטח.

חדרים – יש מי שממליץ על יצירת "חדרים" בגינה, הכוונה איזורים ייעודים לדברים שונים. כך יש לנו איזור פרחים, איזור תבלינים, איזור פירות. זה יאפשר עבודה יותר נוחה והתאמה בעין.

מבנה אחיד – גינות קטנות התאפיינו בסדר מבני. כלומר, אנחנו לא נשים דרים עגולים ומרובעים זה לצד זה, כי אז נבזבז שטח וגם ניצור אי נוחות בעין. לעומת זאת, כן נלך על כיוון של צורה אחידה שיחסכו מאיתנו את זה. בכל מקרה גינות קטנות בנויות כצורה אחידה, מה שיקל עלינו בסידור המבני שלה.

צמחים – השאלה הגדולה, מה נגדל ומה לא. ראשית, גננים רבים מסכימים שבגינה קטנה עדיף שנשתמש בצמחים עם 2-3 צבעים אחרת יהיה לנו קרקס בעיניים. שנית, צמחים שלא דורשים מקום וגם לא טיפול מסובך. שלוש, צמחים שיצרו עומק ומרחב בעין מחד ומאידך קטנים שיתאימו למבנה הגינה, למשל, ליצי ,פיטנגו , לימון ,פגואיה תרבותית ,גויאבה ועוד . ההמלצה היא צמחים של עד 5 מטר גובה.

עם מה נעבוד עם הגננים?

כאשר אנחנו מזמינים מעצבי גינות או גננים שיעזרו לנו לתכנן את עיצוב הגינה עלינו להתייחס למספר פרמטרים על מנת שעיצוב הגינה יהיה תואם הן את השטח והן את המבנה שלצידו, הנה הפרמטרים עליהם אנחנו מדברים:

  • מבנה השטח מבחינת קרקע
  • עלויות תכנון ואחזקת הגינה באופן קבוע
  • שילוב הגינה עם המבנה שלצידו
  • יצירת נקודה מרכזית ממנה תתפתח הגינה
  • שילוב מערכות מים וחשמל
  • יצירת קו אחיד ורשמי לגינה

חשוב להבהיר, גם אם אתם מאמינים שיום אחד תוכלו להרחיב את הגינה (דבר שלרוב לא ניתן יש להודות על האמת), עדיין עדיף שתתכננו אותה בהתאם לגינה קטנה וכאשר תרחיבו את השטח אז תעברו לעיצוב בנוסח גינות גדולות.

לסיום: 5 טיפים לרכישת צמחים לגינה קטנה

  • צבעים בהירים – יוצרים אשליה של מרחב
  • לא לצמחים עונתיים – דורשים גיזום וזה לא נוח בגינה קטנה
  • לכו על צמחים שדורשים אותה כמות מים
  • לכו על המיוחד , זו גינה קטנה וקל לשים לב לכל צמח בה
  • תחשבו שהגינה היא יצירת אומנות וכל צמח הוא קו או תו בה

לסיכום

מחפשים מעצב גינות קטנות? תשאירו פרטים ואנחנו נדאג שיחזרו אליכם בהקדם. בינתיים אתם מוזמנים לקרוא כאן עוד אודות עיצוב גינות קטנות

מה היה לנו עד עכשיו?