עיצוב גינות פרטיות

עיצוב גינות פרטיות

עבור רבים מאיתנו זה רק חלום, עבור חלקנו זו מציאות שהתגשמה. אנחנו שמחים להציג בפניכם את החלום האולטימטיבי , עיצוב גינות פרטיות.

עיצובים שונים בעיצוב גינות

עד כה הצגנו בפניכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על עיצוב, תכנון גינות והקמתן, כעת נרד רמה אחת פנימה אל סוגי עיצוב גינות פרטיות. כידוע לכם לכל עיצוב יש שם, וגם אם לעיתים זה לא נראה כך, מאחורי כל עיצוב יש מטרה מסוימת.

לפני שנציג בפניכם את העיצובים השונים במטרה שתוכלו למצוא בהן את מה שאתם מחפשים, רצוי להזכיר שכל עיצוב מתאים לגינה מסוימת, אבל אם ברצונכם להחליף את העיצוב שבגינה שלכם, אתם יכולים לעשות בקלות באמצעות גננים מוסמכים.

גינות חסכוניות במים – כידוע ישראל סובלת מהתייבשות ואנחנו , האזרחים, מתגייסים לשם כך באמצעות גינות חסכוניות במים. כמובן שזה גם יעזור לנו בחשבון המים החודשי אך אם הגינה שלנו נראית טוב, ואנחנו לא מבזבזים מים לחינם, אז מה טוב? עיצוב גינה חסכונית מתבסס על צמחים ארצישראליים שאינם זקוקים להרבה מים (אזוב, אירוס , מרווה, כרכום ועוד), מיני עצים כמו אלון וחרוב, וכן על צמחים שיכולים להתמודד היטב עם המזג האוויר החם של ישראל.

גינות ללא דשא – מדובר גם בגינה חסכנית במים וגם בגינה עם עיצוב שונה, אפשר לומר פחות רשמי, פחות מסודר, יותר קיבוצניקי. במקום דשא אבנים או חול. ידבר במיוחד למי שרוצה להרגיש את האדמה במלוא מובן המילה.

עיצוב גינות קטנות – גינות שמדברות על כולנו מאחר ורובנו לא מחזיקים באחוזות או בתי ענק עם מדשאות. כאן החשיבות תהיה על חלוקה ושימוש אופטימליים של השטח אחרת הוא יילך לאיבוד. ההמלצה היא להשתמש בתבלינים או בצמחים מטפסים (כך מנצלים את יתרון הגובה).

גינה אקולוגית – טרנד שנכנס בשנות התשעים ואט אט תופס מקום של כבוד בכל הקשור לעיצוב גינות פרטיות. לכאורה כל גינה מטיבה עם הסביבה אך גינה אקולוגית מיישמת כללים שונים של שמירה על הסביבה והופכת אותה לידידת סביבה אמיתית. למשל, שימוש בכלים חסכוניים למים וחשמל, הימנעות משימוש בחומרים כימיים, עיצוב גינה שמנצל באופן מקסימלי את תנאי השטח והאקלים בלי להביא לבזבוז משאבים. למשל, שימוש בצמחייה שמתאימה לתנאי המקום, מיעוט בפעולות גינון שמשפיעות על הגינה ועוד.

גינת תבלינים – לכאורה זה נשמע כמו חזרה על עיצוב גינות קטנות אך כאן אנו מדברים על עיצוב גינה קטנה או גדולה שכל כולה תבלינים לשם שימוש יומיומי בהם. בגינה כזו אנו ניצור הפרדה בין תבלינים שונים ואלו ישמשו אותנו לבישול או לרופאה. בגינה כזו נוכל לחסוך ברכישת צמחי נוי ולהשתמש בתבלינים לשם כך.  אגב גינה זו מתאימה גם שייכת לז'אנר של עיצוב גינות גג, ורבים משתמשים בה מבחינה פרקטית ויופי.

עיצוב פרוע – את כל הגינות שהצגנו עד כה אפשר לתאר כהרמוניות במובן מסוים, כולן משתלבות עם השטח , כולן משתלבות עם הבית. עיצוב פרוע הוא במובן מסוים אומנות פוסט מודרנית בגינון. שילוב צמחים שונים, חוסר הגדרה מפורשת, אין חשיבות לשלד הגינה או למה שאנחנו מבקשים לקחת ממנה, כל מה שחשוב הוא לעמוד בתנאי הגידול האפשריים אך מעבר לכך, הכל מותר.

עיצוב פראי – תשאלו מה ההבדל בין זה לבין עיצוב פרוע? כאן יש חוקיות. נכון שהגינה תהיה פרועה וסבוכה, אך נמצא סדר, היגיון. נשתמש בדשא גבוהה, צמחייה סבורכה, שטחי אפר, שבילים ברורים. החסרונות בעיצוב כזה הן, שהגינה חייבת להיות בשטח גדול, וניאלץ להשתמש בהרבה מים.

גינה יפאנית – השארנו אותה לסוף כי מדובר בסוג הנפוץ ביותר שרובנו מכירים. גינה מינימליסטית שמשלבת את השילוש של אדמה, מים ואבנים. מתבססת על שטח קטן, ויוצרת בתוכה הדמייה של הר, נהר ושביל.

לסיכום

רוצים לדעת עוד על עיצוב גינות פרטיות? כאן תוכלו לקרוא הכל אודות עיצוב גינות פרטיות וכן לקבל הצעות מחיר מגננים מובילים בתחום

מה היה לנו עד עכשיו?